Avainsana: yhdellä jalalla seisominen

Näin kehität tasapainoasi

Ihminen tarvitsee tasapainoa joka päivä iästä riippumatta. Heikentymistä alkaa tulla heti 30 ikävuoden jälkeen, siksi jokaisen olisi syytä vaalia ja harjoitella hyvän tasapainon ylläpitoa. Monella jumppa-, pilates- tai joogatunnilla on myös tasapainoharjoitteita, ja niitä voi tehdä kotonakin, kunhan vain muistaa asian.

Kirjoitin tasapainon ylläpidosta jo aiemmin, mutta ei liene pahaksi muistuttaa siitä uudelleen. Kun on liukkaita kelejä, vaanivat kaatumistapaturmat kaikenikäisiä, … Lue lisää »

Tasapainoa kannattaa vaalia

Tasapainoaisti alkaa heiketä jo kaksikymppiseltä. Onko siis ihme, että ikäihmisiä saattaa huimata ja seuraa kaatumisia? Parhain keino säilyttää tasapainoaistinsa ainakin kohtuullisena on yksinkertaisesti liikunta, liikuntamuodolla ei niinkään ole merkitystä.

Mitä enemmän ihminen on paikallaan, sitä kehnommin hänen tasapainonsa voi.
Asian päivitteleminen ei eteenpäin auta, ja kannattaa ryhtyä miettimään yksinkertaisia tapoja kehittää tasapainoaan.

Jokaisen käytettävissä oleva helppo konsti on arkiaskareitten lomassa … Lue lisää »